Dwaze Italiaan Chiellini kan alsnog boete verwachten na bijtincident

Geplaatst: 24 juni 2014 in WK 2014

NATAL – Het incident tussen Giorgio Chiellini en Luis Suárez zal alsnog gevolgen hebben voor de dader. De scheidsrechter constateerde het voorval niet, maar de camera’s registreerden alles. Al snel na afloop van het duel tussen Italië en Uruguay (0-1) kondigde de FIFA aan dat de schuldige op basis van televisiebeelden wordt beboet voor zijn idiote gedrag.

,,Dit kan dus echt niet”, zei FIFA-voorzitter Sepp Blatter. ,,Dit soort gedrag hoort niet op een voetbalveld thuis. Maar de liefhebber van Fair Play kan gerust zijn; Chiellini krijgt op basis van tv-beelden gewoon alsnog de gele kaart wegens het uittrekken van zijn shirt. Schandalig!”

Het bewuste moment: Giorgio Chiellini (rechts) trekt zijn shirt uit. Dit onreglementaire bedrag zal worden beboet.

Het bewuste moment: Giorgio Chiellini (rechts) trekt zijn shirt uit. Dit onreglementaire bedrag zal worden beboet.

Italiaan Chiellini toonde zich na afloop van het allesbeslissende groepsduel schuldbewust. ,,Ik weet het, dit was fout. Maar in het vuur van de strijd doe je wel eens domme dingen. Ik zal de boete zonder wanklank accepteren en het bedrag persoonlijk overmaken naar de FIFA. En Luis krijgt een boeket bloemen van me, met excuses.”

Slachtoffer Luis Suárez was na afloop nog flink aangeslagen en verontwaardigd. ,,Het is maar goed dat de FIFA optreedt tegen dit gedrag. Gelukkig kon ik het duel gewoon uitspelen. Voor hetzelfde geld moest ik me laten vervangen. Maar je weet het, ik ben een doorbijtertje.”

Reacties zijn gesloten.