Spaanse voetbalkoorts neemt toe: uitzwaaiduel met Australië al uitverkocht

Geplaatst: 19 juni 2014 in WK 2014

CURITIBA – De kaartjes voor het uitzwaaiduel Australië – Spanje gaan als koude tapas over de toonbank. Het stadion in Curitiba is komende maandag tot de nok gevuld met mensen die de afzwaaiend wereldkampioen veel succes willen wensen in de naderende kwalificatiereeks voor het EK 2016.

De Spaanse coach Vicente del Bosque is blij dat er veel publieke belangstelling is. ,,Het is mooi voor mijn spelers dat er veel mensen op de tribune zitten, ondanks dat het maar een veredeld oefenpotje is. Ik raad de supporters alleen aan om geen ticket te kopen voor de tweede of derde ring achter het doel, puur voor hun eigen veiligheid. Het is namelijk zeer waarschijnlijk dat ik Fernando Torres in de basis laat beginnen. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat zo’n afzwaaier van hem hard kan aankomen”, waarschuwt de 63-jarige keuzeheer.

Vicente del Bosque wordt hier getroffen door een afzwaaier van scherpschutter Fernando Torres.

Vicente del Bosque wordt zó vaak getroffen door een afzwaaier van scherpschutter Fernando Torres dat hij er niet meer van opkijkt.

Ook aanvaller Diego Costa vindt het prettig dat veel fans op de wedstrijd afkomen om Spanje aan te moedigen. ,,Je merkt aan alles dat de voetbalkoorts toeneemt. Niet vreemd; al over minder dan drie maanden spelen we het eerste kwalificatieduel met Macedonië. Ik heb er zin in en kan niet wachten om na de uitzwaaiwedstrijd een ereronde te lopen. Het is voor een populaire en topfitte vedette zoals ik altijd mooi om te worden toegejuicht door het publiek.”

De in Brazilië erg populaire Diego Costa is bezig aan zijn beste WK ooit.

De in Brazilië erg populaire Diego Costa is bezig aan zijn beste WK ooit.

Eén van de stoeltjes in Stadion Arena da Baixada zal maandag worden bezet door de vandaag geïnstalleerde Spaanse koning Felipe VI. ,,Ik kon helaas niet bij de definitieve onttroning van de oude wereldkampioen zijn omdat ik aanwezig moest zijn bij de onttroning van de oude koning, Juan Carlos. Dat ik wél bij de wedstrijd van maandag kan zijn, maakt gelukkig veel goed. Hopelijk trakteert La Roja het volk op een mooi uitzwaaiduel en pakken ze in september minimaal een puntje tegen Macedonië. Anders zwaait er wat.”

Koning Felipe VI gaat La Roja maandag uitzwaaien.

Koning Felipe VI gaat La Roja maandag uitzwaaien.

Reacties zijn gesloten.