Stiphout weet het zeker: down-underdog Australië moet te kloppen zijn

Geplaatst: 18 juni 2014 in WK 2014

HELMOND – Het Nederlands elftal gaat vanavond zonder al te veel moeite van Australië winnen. Dat voorspellen verschillende prominente Stiphoutenaren. Er zijn slechts twee valkuilen: overschatting en het vroege aanvangstijdstip van de wedstrijd.

,,Australië kan er geen klote van”, zegt de altijd behoedzame oefenmeester Jan Noten, die overigens na het WK aan een deeltijdbaan op het continent begint. ,,Nederland moet alleen waken voor overschatting. Van Australië win je negenennegentig van de honderd keer, zo niet vaker. Als ik Louis van Gaal was zou ik niet met vijf verdedigers spelen, maar met één. Dat zal ik hem straks ook nog wel vertellen, want ik verwacht dat hij me nog wel even belt voor wat advies.”

Bij Jan Noten is de spanning niet bijzonder hoog.

Bij Jan Noten is er van hoogspanning geen sprake.

Frans van Stiphout, trainer van Stiphout Vooruit 4, ziet wel degelijk beren op de weg. ,,De wedstrijd begint om 18.00 uur. Hopelijk is Oranje op tijd in het stadion, want er wordt een vroege avondspits voorspeld. Als dat lukt, mag afrekenen met Australië geen probleem zijn. Ik ken het land vrij goed, want ik kijk regelmatig naar de visshow van Rex Hunt en luister veel naar AC/DC.”

Frans van Stiphout hoopt dat Oranje er vanavond ook een paar in het netje legt.

Frans van Stiphout hoopt dat Oranje er vanavond ook een paar in het netje legt.

De Stiphoutse kapper Pieter Korthuis is in tegenstelling tot Noten en Van Stiphout geen voetbalkenner, maar kan wel goed doen alsof. ,,Als kapper moet je gewoon meelullen met degene die in de stoel zit. Speelt Nederland vanavond tegen Australië? Dan hoop ik maar dat ik op tijd thuis ben, want ik moet tot zes uur knippen. Mijn salon eerder sluiten is geen optie; klanten rekenen erop dat ik me stipt aan de openingstijden houd. Mijn voorspelling? Ik denk 5-0 voor Nederland, als Dennis Bergkamp tenminste in goeden doen is.”

Pieter Korthuis zet niet graag de schaar in zijn openingstijden.

Pieter Korthuis zet niet graag de schaar in zijn openingstijden.

Stiphout 4-grensrechter en C1000-medewerker Mark Meulendijks zit al sinds vanmorgen half negen voor de televisie. ,,Mijn baas zei dat we vóór de spits naar huis mochten om de wedstrijd te kunnen zien. Ik begin dagelijks om zeven uur ’s morgens, en ben netjes vóór de ochtendspits naar huis gegaan. Natuurlijk gaat Oranje winnen van de down-underdog. Ook al hebben ze nóg zoveel kangoeroes in Australië; een grote sprong in het klassement van poule B zie ik ze niet meer maken.”

Mark Meulendijks zit al vanaf vanmorgen vroeg op de bank.

Mark Meulendijks zit al vanaf vanmorgen vroeg op de bank.

Reacties zijn gesloten.