Einde aan Jupiler League na degradatie Roda JC; Limboleague mogelijke nieuwe naam

Geplaatst: 12 mei 2014 in Betaald voetbal overig

GULPEN – Met ingang van het nieuwe voetbalseizoen stopt het biermerk Jupiler met de sponsoring van de Jupiler League. Gulpener neemt het stokje dan over van de Belgische brouwer, die de divisie sinds 2006 sponsort.

Gulpener-marketingmanager Martien Brouwers is er trots op dat de deal tussen zijn werkgever en de KNVB rond is. ,,We starten deze zomer met een grote nieuwe reclamecampagne. Daarin willen we de afkomst van ons bier, Limburg, een centrale plaats geven. We zijn tijdens een brainstormsessie op zoek gegaan naar échte Limburgse elementen. De Jupiler League werd het vaakst genoemd; daarin spelen na de degradatie van Roda JC en de mislukte promotiecampagne van VVV-Venlo alle Limburgse betaaldvoetbalclubs. Een betere manier om onze doelgroep te bereiken is nauwelijks denkbaar.”

Martien Brouwers

Martien Brouwers

Over een naam voor de competitie wordt volgens Brouwers nog nagedacht. ,,Ikzelf denk aan de Gulpener Groep of de Limboleague. Dat ligt lekker in de mond. Beter dan ons bier, als ik heel eerlijk ben. Maar dat moet je niet opschrijven.”

Xavier Wally van Jupiler licht hun keuze om te stoppen toe: ,,Wij, als Belgische producent, denken dat het raar en zinloos is om onze merknaam te verbinden aan een competitie waar chauvinistische Limburgers het hoogste woord hebben. Dat zou even vreemd zijn als Sony dat de videoschermen in het Philips Stadion sponsort. Maar ik heb meteen een nieuwtje: vanaf september is Jupiler de hoofdsponsor van de Jellinek Kliniek. Daar kunnen we onze doelgroep volgens mij prima bereiken.”

Advertenties

Reacties zijn gesloten.