Trendsetter Wesley Sneijder introduceert unieke nieuwe schoenkleur op WK

Geplaatst: 10 mei 2014 in WK 2014

HOENDERLOO – De reacties variëren van ‘stijlvol’ tot ‘extravagant’ en ‘gedurfd’, maar Wesley Sneijder haalt er zijn schouders voor op. De kleine Utrechter is tijdens het komende wereldkampioenschap degene die een nieuwe schoenkleur introduceert. Het Amerikaanse sportmerk Nike ziet in de Nederlander dé ideale ambassadeur om hun nieuwste voetbalschoen – de Nike Retro – te promoten.

Eigenlijk mocht de 29-jarige halfspeler nog niet te veel zeggen over zijn primeur. Maar nadat klokkenluiderssite onsoranje.nl afgelopen week een foto van de nieuwe schoen onthulde, besloot Sneijder dat geheimzinnig doen niet langer zin had.

Slippertje
,,Eerlijk gezegd wilde ik Yolanthe de schoen laten onthullen”, zegt Sneijder zaterdagmiddag. ,,Zij zou een foto van mijn nieuwste kicksen op Twitter zetten. Maar zij twitterde per ongeluk een foto van een paar badslippers dat ze op Google had gevonden. Toen ze haar fout had hersteld, had onsoranje.nl het nieuws al onthuld. Noem het maar een slippertje van Yolanthe”, aldus de goedlachse middenvelder.

Over de Nike Retro is Sneijder laaiend enthousiast. ,,Het is een bijzondere schoen. Aan de onderkant zitten twaalf noppen die uitglijders moeten voorkomen. Maar het meest opzienbarend is de kleur van de schoen: zwart.”

Het nieuwste stokpaardje van Nike: de Nike Retro.

Het nieuwste stokpaardje van Nike: de Nike Retro.

Gewaagd
Sneijder licht toe: ,,Nike is van oorsprong een merk dat graag opvalt. Ze zochten naar iets bijzonders, iets waarmee ze hun grote concurrenten Adidas en Cruyff Sports de loef afsteken. De keuze voor een zwarte schoen is erg gewaagd. Geen enkele betaald voetballer ter wereld durft zich nog op zwarte schoenen te vertonen. Maar iemand moet de eerste zijn, toch?”

In 2013 speelde Sneijder nog op onopvallende oranje kicksen.

In 2013 speelde Sneijder nog op onopvallende oranje kicksen.

Dat Sneijder nog niet is verzekerd van een plek in de oranjeselectie is voor Nike geen probleem. ,,Ik heb met ze afgesproken dat ik hoe dan ook naar Brazilië ga. Als ik niet geselecteerd word, ga ik tijdens de wedstrijden van Nederland met mijn nieuwe voetbalschoenen aan op de tribune zitten. Achter Yolanthe, met mijn voeten in haar nek. Want zij komt tijdens een wedstrijd vaker in beeld dan welke speler dan ook. Betere reclame kan Nike zich niet wensen.”

Reacties zijn gesloten.