Assistent-bondscoach Danny Blind ontslagen na bellen verkeerde vervanger

Geplaatst: 8 mei 2014 in WK 2014

HOENDERLOO – Een zeldzame blunder heeft een einde gemaakt aan de rol van Danny Blind als assistent-bondscoach. Nadat aanvaller Jürgen Locadia woensdag met een blessure het trainingskamp in Hoenderloo moest verlaten, vroeg bondscoach Louis van Gaal aan Blind om Chelsea-reservebankwarmhouder Van Ginkel op te roepen. Blind belde echter de verkeerde Van Ginkel.

Danny Blind (52) is duidelijk geërgerd over zijn plotse ontslag. ,,De bondscoach moet eens leren duidelijk te communiceren”, foetert hij. ,,Nadat Locadia uitviel met liesklachten, vroeg Louis me om Van Ginkel te bellen, als vervanger. Dat heb ik dus meteen gedaan.”

Van Gaal stuurde zijn rechterhand Blind (rechts)  de laan uit.

Van Gaal stuurde zijn rechterhand (rechts) de laan uit.

Zo gezegd, zo gedaan: Blind pakte zijn telefoon en belde Van Ginkel. Dakar-coureur Wuf van Ginkel, welteverstaan. ,,Natuurlijk vond ik het vreemd dat Louis een truckcoureur wilde laten invliegen. Maar hij maakt wel vaker keuzes die ik niet begrijp, kijk maar eens naar zijn voorlopige selectie. En de keuze voor Wuf van Ginkel is nog altijd logischer dan die voor Marco van Ginkel, een werknemer van Chelsea die het afgelopen seizoen meer op de bank heeft gezeten dan mijn aan The Bold And The Beautiful verslaafde tante.”

Wuf van Ginkel.

Wuf van Ginkel.

Louis van Gaal was onaangenaam verrast toen Wuf van Ginkel donderdagmorgen het trainingscomplex opreed en ontsloeg Blind op staande voet. ,,Aan zulke incapabele mensen heb ik een broertje dood”, voegde Van Gaal eraan toe. ,,Ik ben wel van plan om een vervanger voor Danny op te roepen. Fred Rutten lijkt me een geschikte vent. Ik heb natuurlijk wel van dit misverstand geleerd en heb besloten dat ik hem persoonlijk bel. Dat laat ik niet weer aan een assistent over. Want aan Edwin Rutten heb ik niet zoveel.”

Blind wordt te verstaan gegeven dat hij na Locadia de tweede afvaller is.

Blind wordt te verstaan gegeven dat hij na Locadia de tweede afvaller is.

Reacties zijn gesloten.