Toon Gerbrands door misverstand nieuwe algemeen directeur PSV

Geplaatst: 6 mei 2014 in PSV

EINDHOVEN – Als gevolg van een misverstand wordt Toon Gerbrands de nieuwe algemeen directeur van PSV. De voormalig volleyballer was samen met technisch directeur Marcel Brands in de race om de ambitieuze positie. Vandaag kwam naar buiten dat de strijd erg close was: Gerbrands kreeg één stem meer. De stem van Berry van Aerle.

Maar Van Aerle wilde helemaal niet op Gerbrands stemmen, zo bleek vandaag; hij had een voorkeur voor Brands. ,,Mooi klote dit”, vindt de supporterscoördinator uit Helmond (51). ,,We zaten eind april met vijftien PSV-werknemers in de koffiekamer op De Herdgang te stemmen wie de nieuwe algemeen directeur moest worden. Na veertien stemmen was de stand gelijk: zeven tegen zeven”, weet Van Aerle nog.

,,Aan mij was het beslissende woord, want ik moest als laatste stemmen. Ik had een duidelijke voorkeur voor Marcel Brands en zei dus: ‘Ik wil gèr Brands’. Gewoon, op zijn Hellemonds. Nu blijkt dat dat werd genoteerd als een stem voor Gerbrands.”

Berry van Aerle wordt aan de tand gevoeld over de gang van zaken.

Berry van Aerle wordt aan de tand gevoeld over de stemming. Fotobron: PSV Media.

Van Aerle is nog vol ongeloof. ,,Het is balen dat Marcel Brands het niet is geworden, maar ik kan het resultaat van de stemming niet meer veranderen. Ik hoop dat mijn eigen stemming wél snel verandert, want ik ben hier flink pissig over. En nu? Ik verdwijn nu even naar de achtergrond, zodat ik dit een plekje kan geven. En ik wil gèr rust!”

Reacties zijn gesloten.