Memphis Depay niet blij met plaats in voorselectie oranje: ‘Heb al vakantie geboekt tijdens WK’

Geplaatst: 5 mei 2014 in WK 2014

HOENDERLOO – Memphis Depay is niet bepaald gelukkig met de keuzes van Louis van Gaal. Maandagmiddag maakte de bondscoach bekend dat de PSV’er nadrukkelijk in beeld is om mee te gaan naar het WK voetbal in Brazilië, dat volgende maand begint. En dat komt Depay slecht uit, want hij heeft al een tiendaagse zonvakantie geboekt.

,,De reis gaat naar Salou”, zegt de twintigjarige Depay enthousiast. ,,Onze bus vertrekt op 13 juni. Lekker tien dagen chillen met zes matties aan de Spaanse costa. Beetje voetballen op de playa, cocktailtje drinken in een hippe club; het soort dingen doen dat iedere jongvolwassene doet. Gewoon even helemaal losgaan.”

Ongelukkig
Depay geeft toe dat de timing van de reis – hij vertrekt op de eerste speeldag van het WK – ongelukkig is. ,,Maar je moet keuzes maken”, vindt hij. ,,We konden ook eind juli gaan, alleen betaal je dan de helft meer. Bovendien zou ik daardoor de eerste trainingsweek bij PSV missen. Daarom gaan we vroeg in het seizoen. Pech voor Van Gaal, maar dan had hij maar eerder duidelijkheid moeten geven over zijn selectie. Ik kan niet blijven wachten.”

Louis van Gaal en Memphis Depay in betere tijden.

Louis van Gaal en Memphis Depay in betere tijden.

Begrip
Louis van Gaal zegt de keuze van Memphis Depay te begrijpen. ,,Ik ben ook jong geweest. Het was mooi geweest als hij mee kon gaan, maar ik respecteer zijn standpunt. In Salou is hij verzekerd van tien dagen zon. Wij moeten eerst maar eens zien dat we het tien dagen in Brazilië volhouden.”

Lauw
Nu Depay afhaakt, heeft Van Gaal een beroep gedaan op Royston Drenthe van Reading FC. Die was blij verrast met de selectie. ,,Dit is lauw!”, oordeelde de geboren Rotterdammer (27) nadat hij het nieuws hoorde. ,,Waarschijnlijk ga ik wel mee. Ik heb op 19 juni een afspraak bij een niggerkapper in Londen, maar die probeer ik te verzetten. Als dat lukt, ga ik lekker mee naar het WK. Gezellig wat drinken en een kaartje leggen, beetje chickies kijken op het strand. Je weet toch?”

Royston Drenthe vervangt Depay waarschijnlijk.

Royston Drenthe vervangt Depay waarschijnlijk.

Spijt
Aanvaller Depay verwacht geen spijt te krijgen van zijn keuze om het WK te laten schieten. ,,Nee hoor, er komen nog kansen genoeg. Met alle respect; het is maar Brazilië. Dat is nou niet bepaald het voetbalmekka. Over vier jaar is het WK in Rusland en in 2022 in Qatar. Dát zijn pas landen die voetbal ademen en ik vind het veel belangrijker om daarbij aanwezig te zijn. Over acht jaar ben ik waarschijnlijk achtentwintig en dan ben ik in de kracht van mijn leven. Qatar wordt mijn WK. Als ik dan tenminste niet op wintersport ben.”

Reacties zijn gesloten.