PSV’ers weerspreken kritiek na fandag: ‘Wij zijn niet ongeïnteresseerd en verder boeit het me niet wat anderen zeggen’

Geplaatst: 30 april 2014 in PSV

EINDHOVEN – Een vandaag op ED.nl gepubliceerd opiniestuk over de fandag van PSV heeft de Eindhovense club in een kwaad daglicht gezet. Volgens de schrijfster ervan gedroegen de spelers zich tijdens de Phoxydag van dinsdagmiddag als een stel ongeïnteresseerde, ongemotiveerde vedettes en namen ze amper de moeite om een handtekening te zetten.

Adam Maher is het niet met de strekking van het artikel eens. ,,Wij ongeïnteresseerd? Laat me niet lachen! En verder boeit het me geen zak wat de fans zeggen. Ze moeten blij zijn dat we nog de moeite namen om te zwaaien. Die mensen moeten eens wat meer respect tonen voor hardwerkende spelers van een club uit het linkerrijtje van de Eredivisie.”

Adam Maher.

Adam Maher nam de moeite om te zwaaien.

Ook Jürgen Locadia kan zich niet vinden in de uitlatingen van de supporters. ,,Belachelijk. Na de training heb ik zelfs mijn koptelefoon afgezet om beter te kunnen communiceren met de bezoekers. Dat was vooral omdat de accu van mijn iPod leeg was, maar anders had ik het misschien ook wel gedaan. Die lui moeten niet zo zeuren. Wat willen ze dan dat we doen, handtekeningen uitdelen of zo? Volgens mij worden we daar niet voor betaald.”

De ooit als talentvol bestempelde Belg Zakaria Bakkali had evenmin zin om een handtekening te zetten. ,,Het is heel eenvoudig. Als PSV niet met een beter contractvoorstel komt, teken ik helemaal niets. Geen contract, maar ook geen handtekeningenboekjes. Zeker niet als mijn zaakwaarnemer er niet bij is.”

Zakaria Bakkali (midden) en zijn contract in betere tijden.

Archieffoto uit 2012: Zakaria Bakkali (midden) en zijn contract in betere tijden.

Oud-voetballer Berry van Aerle, tegenwoordig supporterscoördinator van de Eindhovense club, begrijpt de onvrede niet goed. ,,Toen ik nog voetbalde vroeg niemand mij tijdens de fandag om een handtekening. Niemand was geïnteresseerd in de krabbel van een anonieme rechtsback. Dus ik snap niet goed dat iedereen nu zo’n ophef maakt over het niet-krijgen van een handtekening.”

In tegenstelling tot veel supporters verliet PSV-mascotte Phoxy – die wél handtekeningen zette – de fandag met een tevreden gevoel. ,,Doordat alle spelers na de training meteen naar binnen gingen, was het stadion snel leeg en was ik eerder afgewerkt. Daardoor kon ik gelukkig dat warme klotepak uittrekken en had ik nog iets aan mijn middag.”

Mascotte Phoxy nam wél de moeite om een krabbel te zetten.

Mascotte Phoxy nam wél de moeite om een krabbel te zetten.

Reacties zijn gesloten.