Stiphout Vooruit 3-aanvaller Niels van Ras uitgeroepen tot beste speler van het seizoen

Geplaatst: 29 april 2014 in Stiphout Vooruit

HELMOND – Dubbel feest voor Stiphout Vooruit 3-spits Niels van Ras. De aanvaller pakte afgelopen zondag met zijn team niet alleen de kampioensschaal, maar werd door de aanvoerders van de tegenstanders ook nog eens uitgeroepen tot beste speler van de reserve 6e klasse 41. Ze roemen vooral de onvoorspelbaarheid van Van Ras.

Stefan Langewouters, coach van de Stiphoutse kampioensformatie, is trots op zijn pupil. ,,Niels is iemand die elke week tot het uiterste gaat. Niet alleen op zijn werk, maar ook bij café D’n Brouwer. Daarnaast is hij de enige speler die nooit op zaterdagavond met een of ander slap smoesje afbelt als hij geen zin heeft om zondag te voetballen. Want Niels blijft gewoon thuis zonder af te bellen. Zo laat hij zien dat hij respect heeft voor mijn privacy en zaterdagrust, en dat waardeer ik.”

Door constant spel zette Niels van Ras zichzelf dit seizoen in de schijnwerpers.

Door constant spel zette Niels van Ras zichzelf dit seizoen in de schijnwerpers.

Lastige speler
Oranje Zwart 3-captain en -voorstopper Juan Yahooawie noemt Van Ras een bijzonder lastige speler. ,,Niels moet je eigenlijk met twee man bewaken. Tijdens onze thuiswedstrijd tegen Stiphout 3 (1-6 voor Stiphout Vooruit, red.) was ik hem constant uit het oog verloren. Achteraf niet zo gek, want ik hoorde later dat hij helemaal niet meedeed; hij lag thuis zijn roes uit te slapen.”

Rob Scheepers, aanvoerdersbanddrager van Mierlo-Hout 8, zag dat zijn verdediging ook moeilijk grip kon krijgen op Niels van Ras. ,,Tegen ons was hij eigenlijk negentig minuten lang onzichtbaar. Maar in de derde helft liet hij toch nog even zijn gezicht zien en had hij, met een paar onverwachte loopacties naar de bar, toch invloed op het verdere verloop van de dag. Ik ben toen in elk geval goed zat geworden. Vandaar dat ik op Niels heb gestemd.”

Verrassing
Voor de 38-jarige Niels van Ras kwam de onderscheiding van afgelopen zondag als een verrassing. ,,Ik wist helemaal niet van het bestaan van die prijs af. Net zoals ik ook niet wist dat we kampioen waren geworden, want het was de eerste keer dit seizoen dat ik meedeed.”

Van Ras (rechts) met één van zijn trouwste fans.

Van Ras (rechts) met één van zijn trouwste fans.

Aan de Speler van het jaar-award is een geldprijs van honderd euro gekoppeld. Van Ras heeft al een bestemming voor die inkomsten. ,,Ik ga mezelf eens flink laten verwennen door een sportmasseur. Na zo’n zwaar seizoen heb ik dat wel verdiend!”

Reacties zijn gesloten.