Dries Roelvink met WK-lied niet in selectie Van Gaal, maar mag nog hopen

Geplaatst: 24 april 2014 in WK 2014

ZEIST – Louis van Gaal zal tijdens het WK voetbal definitief geen beroep doen op de zangkunsten van Dries Roelvink. De Amsterdamse volkszanger heeft de laatste weken onvoldoende laten horen in vorm te zijn. Toch mag Roelvink nog hopen op een ticket naar Brazilië.

Van Gaal hakte de knoop door na het horen van Roelvinks WK-single ‘Juichen!’. ,,Een goede WK-song is ontzettend belangrijk voor een geslaagd toernooi. Met dit lied van die gebronsde kermisartiest hoef je in juni niet aan de aftrap te verschijnen. Dat nummer doet het misschien goed in de nationale campingtipparade, maar landen als Chili en Australië lachen je gewoon uit als ze dit horen. En dan verstaan ze nog niet eens wat er gezongen wordt, kun je nagaan”, zo uitte de coach zijn ongenoegen.

Roelvinks WK-lied heeft Louis van Gaal niet kunnen overtuigen.

Roelvinks WK-lied heeft Louis van Gaal niet kunnen overtuigen.

Dries Roelvink (55) is erg teleurgesteld over de keuze van Van Gaal. ,,Vorig weekend, tijdens de bekerfinale, playbackte ik het lied voor het eerst live en het publiek reageerde enthousiast. Al hoorde ik achteraf dat ik niet te verstaan was door het vuurwerk dat op het veld werd gegooid. Maar dat is een kleinigheidje.”

Roelvink (rechts) bracht vorige week zijn nummer live ten gehore. Edwin van der Sar nam de tweede stem voor zijn rekening.

Roelvink (rechts) bracht vorige week zijn nummer live ten gehore. Edwin van der Sar nam de tweede stem voor zijn rekening.

Roelvink vervolgt: ,,Ik heb de bondscoach nog proberen te paaien door in mijn WK-lied allemaal uitspraken van hem te verwerken. Blijkbaar is meneer daar niet gevoelig voor. Een zeer onverstandige keuze als je het mij vraagt. Ben ik nu zo slim, of is hij zo dom?”

Volgens Van Gaal mag Roelvink – die als voetballer wél ooit een redelijk niveau haalde – nog steeds hopen op speeltijd in Brazilië. ,,Zoals je weet ben ik nog op zoek naar een linksback. Dries Roelvink is misschien niet meer de jongste, maar veel slechter dan zijn concurrenten op de linksbackpositie kan hij onmogelijk zijn. Ik denk dat hij zijn directe tegenstanders een vervelende avond kan bezorgen, zeker als hij tijdens de wedstrijd begint te zingen. Wat mij betreft komt hij dus nog steeds in aanmerking voor een ticket. Maar dan wel een enkele reis.”

Reacties zijn gesloten.