Trainer Jan Noten blij met komst Danny Koevermans: ‘Goed voor toekomst van Brandevoort’

Geplaatst: 17 april 2014 in Amateurvoetbal

HELMOND – Het nieuws dat oud-PSV’er Danny Koevermans naar Brandevoort komt heeft tot grote blijdschap in de Helmondse wijk geleid. Voetbaltrainer Jan Noten verwacht dat Koevermans een positieve invloed op zijn directe omgeving zal hebben. Ook het bestuur van SV Brandevoort is laaiend enthousiast.

Volgens Koevermans was de keuze voor Brandevoort een logische: ,,Ik werk al een tijdje in Brouwhuis. Vanuit mijn huidige woonplaats Eindhoven is dat een flinke reis. Maar vanuit Brandevoort is Brouwhuis uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Het is maar drie treinhaltes verder.”

,,Daarom heb ik een nog te bouwen starterswoning in Brandevoort gekocht en om snel binding met mijn nieuwe leefomgeving te krijgen, heb ik meteen een vereniging gezocht . Die heb ik in SV Brandevoort gevonden. Na de zomer ben ik officieel lid”, zegt de 35-jarige ex-prof met enthousiasme in zijn stem.”

Prijs
Bestuurslid Berry Brands van SV Brandevoort is blij dat Koevermans zijn handtekening onder de overeenkomst heeft gezet. ,,Over de prijs waren we het gelukkig snel eens. Daardoor was de overname snel geregeld. Het fundament is nu gelegd en we gaan samen aan iets moois bouwen. Onze technische mensen hebben goed werk geleverd. De constructie ziet er op papier perfect uit.”

SV Brandevoort-bestuurslid Berry Brands (links) en Danny Koevermans op de plaats waar het nieuwe huis van de ex-PSV'er komt te staan.

SV Brandevoort-bestuurslid Berry Brands (links) en Danny Koevermans op de plaats waar het nieuwe huis van de ex-PSV’er komt te staan.

Trainen
Voetbalcoach Jan Noten van Sportvereniging Brandevoort denkt dat de komst van de ex-prof een positieve invloed zal hebben. ,,Het is voor Brandevoort goed dat er iemand met zijn staat van dienst komt. Het is voor Brandevoort sowieso goed dat er iemand komt, want de laatste jaren zijn er bijna alleen maar mensen uit deze wijk vertrokken. En mocht Danny zich ook willen aanmelden bij onze voetbalclub, dan is hij wat mij betreft welkom. Als hij tenminste bereid is om drie keer per week te trainen.”

Jan Noten.

Jan Noten is blij voor Brandevoort.

Hoewel Danny Koevermans uitkijkt naar de samenwerking met Startervereniging (SV) Brandevoort, ziet hij een lidmaatschap van Sportvereniging Brandevoort niet zitten. ,,Dat is niet reëel. Ik heb al twee jaar niet meer gevoetbald en ze spelen hier op hoog niveau. Ik denk niet dat ik nog mee kan komen. Maar misschien ga ik er wel een keer kijken.”

Reacties zijn gesloten.