Zanger Carlos Donkers bevestigd voor Pinkpop 2014

Geplaatst: 12 maart 2014 in Muziek

LIESHOUT – De bekende volkszanger Carlos Donkers zal dit jaar te zien zijn op Pinkpop. De website van de 51-jarige Lieshoutenaar meldt sinds vanmiddag dat hij op zaterdag 7 juni in Landgraaf staat.

Voor Donkers, die nog nooit eerder op Pinkpop stond, komt met de boeking een droom uit. ,,Dit is fantastisch! Vorige week schitterde ik nog tijdens een kleinschalig besloten feest in café De Koekkoek en over krap drie maanden sta ik zomaar tussen grote acts als The Rolling Stones en John Mayer. Ik kan het nog niet geloven!”, stamelt de levensliedvertolker geëmotioneerd.

Afgelopen zaterdag schitterde Donkers nog op het hoofdpodium van café De Koekkoek in Lieshout.

Afgelopen zaterdag schitterde Donkers nog op het hoofdpodium van café De Koekkoek in Lieshout.

Pinkpopbaas Jan Smeets is verheugd dat hij erin geslaagd is om Donkers aan de line-up van zijn populaire festival toe te voegen. ,,Het is mooi dat Carlos naar Landgraaf komt. Dat hij bereid is om te komen, geeft wel aan dat we op de goede weg zijn. Ik ken hem niet persoonlijk, maar heb van een van mijn programmeurs gehoord dat zijn aanwezigheid altijd voor veel sfeer zorgt. Wat mij betreft is hij dus van harte welkom op Pinkpop.”

Hoe laat Carlos Donkers op Pinkpopzaterdag acte de présence zal geven, weet de chansonnier zelf nog niet. ,,Dat zal later blijken, want het schema is nog niet rond. Maar ik wil eigenlijk wel begin van de middag op het festivalterrein arriveren, zodat ik een goede plek kan bemachtigen. Ik heb negentig euro betaald voor een dagticket en voor dat geld wil ik natuurlijk wel zoveel mogelijk optredens zien.”

Reacties zijn gesloten.