Leden Stiphout Vooruit enthousiast na aankondiging gratis wifi op sportpark

Geplaatst: 9 januari 2014 in Overig

HELMOND – Komende lente wordt er gestart met de aanleg van een wifi-verbinding op het sportpark van Stiphout Vooruit. Op die manier komt de club tegemoet aan de wensen van supporters, trainers, reservespelers en spelers die met een tijdstraf op de bank moeten zitten. Maar ook omwonenden en kantinebeheerster Mieke Deelen zien kansen.

Tijdens zijn nieuwjaarsspeech van afgelopen zondag kondigde voorzitter Marc Leblanc de spoedige aanleg van het draadloze netwerk aan. ,,In mijn toespraak blik ik altijd terug op de sportieve hoogtepunten van het afgelopen jaar. Die waren er alleen weinig, daarom moest ik iets anders verzinnen om te voorkomen dat ik al na twee minuten uitgepraat zou zijn. Het aankondigen van draadloos internet leek me een prima manier om onze leden tevreden te houden.”

Voorzitter Marc Leblanc (tweede van rechts) poseert met tevreden leden, net nadat hij de komst van gratis wifi heeft aangekondigd.

Voorzitter Marc Leblanc (tweede van rechts) poseert met tevreden leden, net nadat hij de komst van gratis wifi heeft aangekondigd.

Het nieuws werd met gejuich ontvangen door de aanwezige spelers van Stiphout Vooruit 4. Middenvelder Ron Kusters: ,,Een mooi, sociaal gebaar van de club. Als ik straks weer eens een tijdstraf krijg, kan ik mijn Facebookvrienden daar meteen over informeren vanuit de dug-out. Dat gaat me heel wat likes opleveren”, zei de enthousiaste halfspeler.

Stiphout 4-coach Frans van Stiphout is echter kritisch. ,,De laatste wedstrijden zaten er maar twee wisselspelers naast me op de bank, en dat waren al niet de gezelligste mensen. Als die straks ook nog eens gaan Twitteren en Candy Crushen in plaats van gemoedelijk met mij te babbelen, wordt mijn functie er niet leuker op.”

Coach Frans van Stiphout (derde van links) is geen voorstander van smartphonegebruik op de bank.

Coach Frans van Stiphout (derde van links) is geen voorstander van smartphonegebruik en Willy Schuts op de bank.

Volgens Leblanc wordt in het voorjaar begonnen met de werkzaamheden. ,,Het is de bedoeling dat er in de dug-outs en aan de lichtmasten routers worden opgehangen. Draadloos internet wordt gratis voor onze leden, niet-leden gaan een nog te bepalen tarief betalen. De regelmatig wisselende wachtwoorden worden in clubblad De Molenvenner gepubliceerd. Die leest iedereen, dus een beter medium om onze wachtwoorden bekend te maken is er niet.”

,,De wachtwoorden moeten natuurlijk niet te gemakkelijk te raden zijn”, vervolgde de preses. Zelf dacht ik aan bijvoorbeeld lekkere_koffie24 of fijne-kantinemuziek15. Die termen brengt niemand in verband met onze club.”

Tapwacht Mieke Deelen denkt handig te kunnen inspelen op de komst van wifi. ,,Dit biedt kansen om de verkoop te bevorderen. Met de leverancier van bierworstjes is afgesproken dat ze vanaf het volgende seizoen Wifi-worstjes gaan leveren. En bij besteding van twintig euro aan snacks krijgen mensen een code voor tien minuten gratis internet. Dat lijkt niet lang, maar als Stiphout Vooruit 4 aan het voetballen is, draaien supporters vaak na vijf minuten alweer om.”

Mieke Deelen zoekt tevergeefs naar een wifi-signaal met haar Nokia 3210.

Mieke Deelen zoekt tevergeefs naar een wifi-signaal met haar Nokia 3210.

Ook Stiphout Vooruit A1-trainer Peter van den Eijnden juicht het initiatief toe. ,,Fijn dat ik tijdens de trainingen die ik geef op internet kan. Het komt regelmatig voor dat ik na de warming-up en een afwerkvorm al door mijn trainingsstof heen ben. Maar als er straks wifi is, kan ik tijdens de training gewoon op internet zoeken naar nieuwe oefeningen. Ik hoef dus thuis niets meer voor te bereiden. Ideaal!”

Diego Burhennep, die vlak bij het sportpark woont, kan niet wachten tot het wifi-netwerk beschikbaar is. ,,Ik maak vaak gebruik van internet om mijn louche producten en diensten aan de man te brengen. Helaas kan de politie makkelijk achterhalen vanaf welke locatie ik online ga. Straks kan ik mijn plantjes digitaal verkopen via het netwerk van Stiphout Vooruit. Dat scheelt heel wat bezoekjes van oom agent.”

De komende maanden moeten de bezoekers van het Stiphoutse sportcomplex het nog zonder wifi doen. Stiphout Vooruit 4-aanhanger Oscar Bijnen: ,,Ik hoop dat ze opschieten. Gratis wifi klinkt me als muziek in de oren. Een gratis wijfie trouwens ook, maar zover zijn ze bij Club Boszicht nog niet.”

Reacties zijn gesloten.