Dries Roelvink treedt op tijdens prijsuitreiking Stippents Tourspel

Geplaatst: 15 juli 2013 in Stippents Tourspel

STIPHOUT – De organisatie van het Stippents Tourspel is erin geslaagd om zanger Dries Roelvink te boeken voor de prijsuitreiking van komende zondag. De gebronsde volkszanger zal de avond van de finish in Parijs zijn grootste hits ten gehore brengen. De organisatie van de Stiphoutse wielerpool heeft diep in de buidel moeten tasten, maar is ‘enorm trots’ dat het gelukt is.

Medeorganisator Ruud Bloks spreekt van één van de grootste successen uit de historie van het Stippents Tourspel. ,,Het inhuren van Roelvink was niet eenvoudig. Een groot artiest als hij heeft natuurlijk heel wat noten op zijn zang. Terecht, want hij heeft de optredens voor het uitkiezen en er worden zelfs regelmatig fanclubdagen voor hem georganiseerd. Er hangt een aardig prijskaartje aan hem. Maar niets is ons te veel om de prijsuitreiking te laten slagen.”

De Dries Roelvink-fanclubdag, vorige week in De Sport, was een groot succes.

De Dries Roelvink-fanclubdag, vorige week in De Sport, werd goed bezocht.

Roelvink zal zondagavond om acht uur aan zijn optreden beginnen in café De Kombuis op Texel. Bloks: ,,Dries Roelvink moet zondagmiddag voor een optreden in Helmond zijn. Je moet er niet aan denken dat die campingzanger ’s avonds spontaan naar De Sport komt om onze prijsuitreiking te verstoren met zijn gezang. Daarom hebben we het zekere voor het onzekere genomen, en gezorgd dat hij tijdens de uitreiking zo ver mogelijk van Stiphout verwijderd is. Op die manier kan iedereen een leuke avond hebben zonder wanklank.”

Bezoekers van de prijsuitreiking hoeven niet bang te zijn om geconfronteerd te worden met dit beeld.

Bezoekers van de prijsuitreiking hoeven niet bang te zijn om geconfronteerd te worden met dit beeld.

Volgens het in allerijl opgestelde contract zal Roelvink al zijn hits zondagavond vijf keer zingen. ,,Dries Roelvink is niet te huur voor minder dan een halfuur”, legt Ruud Bloks uit. ,,En we willen dat hij alleen nummers zingt die bij het grote publiek bekend zijn. Er was alleen een probleem: hij heeft maar twee hits. Als je een notering in de kermis-tipparade tenminste een hit kunt noemen. Maar zijn manager en ik zijn overeengekomen dat hij zijn beide hitjes meerdere keren zingt, zodat hij toch aan de dertig minuten komt.”

Roelvinks hit 'Ik Kom Eraan' uit 2007 zal zondag waarschijnlijk niet ontbreken.

Roelvinks hit ‘Ik Kom Eraan’ uit 2007 zal zondag waarschijnlijk niet ontbreken.

Roelvink, in het dagelijks leven Tour de France-liefhebber, spreekt van een enorme eer. ,,In eerste instantie was ik teleurgesteld toen ik hoorde dat ik niet bij Café De Sport mocht optreden. Maar toen ik hoorde dat er zo’n honderd mensen bij de prijsuitreiking worden verwacht, overheerste realiteit. Weet je, ik ben altijd bescheiden gebleven. Het is voor mij nog niet weggelegd om voor zo’n groot publiek op te treden. Volgend jaar misschien. Maar ik weet zeker dat ik op Texel goed in de smaak zal vallen. En om in Tour-sferen te blijven, trek ik mijn gele zwembroek aan. Dat kleurt goed bij de gele trui!”

Reacties zijn gesloten.