Mogelijk diskwalificatie voor Frans van Stiphout na onregelmatige sprint

Geplaatst: 12 juli 2013 in Stippents Tourspel

STIPHOUT – Frans van Stiphout wordt mogelijk uit het Stippents Tourspel gezet. De 62-jarige Stiphoutenaar is de laatste dagen aan een indrukwekkende sprint in het klassement bezig en staat nu zelfs op de zestiende plek. De jury is echter van mening dat zijn sprint onregelmatig is.

Jorg van Stiphout, toevalligerwijs de oudste zoon van Frans van Stiphout, toont zich onverbiddelijk. ,,Als jury houden we de scores van onze deelnemers nauwlettend in de gaten. Als ik naar de scores van ons pa kijk, is daar geen rechte lijn in te ontdekken. Vooral de laatste dagen zwalken zijn hoge scores ontzettend: respectievelijk 49, 27 en 44 punten in de laatste drie etappes. Daarmee brengt hij andere deelnemers in gevaar en daarop staat maar één straf: diskwalificatie.

Voor Frans van Stiphout dreigt het Stippents Tourspel 2013 als een nachtkaars uit te gaan.

Voor Frans van Stiphout dreigt het Stippents Tourspel 2013 als een nachtkaars uit te gaan.

Van Stiphout senior beseft dat hij fout zit. ,,Natuurlijk is onregelmatig sprinten gevaarlijk. Kijk maar naar wat Mark Cavendish bij Tom Veelers deed. Maar als Cavendish niet gestraft wordt door de organisatie, waarom ik dan wel?”, klinkt het verongelijkt.

Frans van Stiphout, eigenaar van de gelijknamige kledingwinkel, beraadt zich momenteel op juridische stappen. ,,Ik overweeg een advocaat in de arm te nemen. En dat zal in elk geval niet onze Jorg zijn. Want dan verlies ik niet alleen deze zaak, maar ook mijn zestiende plek in het Tourspel. En als ik uit het klassement word geschrapt, zal ik zeker nog  een sprintje trekken, regelmatig of niet. Want dan ren ik net zo lang achter mijn zoon aan, tot ik hem in mijn handen krijg!”

Reacties zijn gesloten.