Deelnemer Dennis Deelen gaat voor eerste plaats in Stippents Tourspel

Geplaatst: 27 juni 2013 in Stippents Tourspel

STIPHOUT – Dennis Deelen uit Helmond verwacht dit jaar succes te hebben bij de zevende editie van het Stippents Tourspel. De wielerliefhebber hoopt dat zijn maandenlange intensieve voorbereiding vruchten zal afwerpen en is ambitieus: ,,Ik ga voor de nummer één-positie!”

De 38-jarige Deelen is een trouw deelnemer aan het Stiphoutse wielerspel. In alle edities speelde hij mee. ,,Ik mag graag een gokje wagen”, zegt Deelen. ,,En ik ben ook al aardig succesvol. In 2009 won ik vijf consumptiebonnen en vorig jaar won ik bij de loterij zelfs twee toegangskaarten voor de Profronde van Stiphout. Alleen had ik daar toen weinig aan, want ik moest die avond werken bij Café De Sport. Mijn baas wilde me geen vrij geven. Flauwe vent!”

Voor de editie die dit weekend begint,  richt Deelen zijn pijlen op een andere prijs. ,,Het is niet reëel om te verwachten dat ik het Tourspel ga winnen. Ik werk fulltime en heb ook nog een sociaal leven, dus tijd om al die voorjaarsklassiekers te bekijken en analyseren had ik niet. Daarom ga ik voor de sprintersprijs: ik wil vrijdagavond als eerste bij De Sport zijn om mijn deelnameformulier in te leveren.”

Om zijn doel te halen, is de geboren Stiphoutenaar al vanaf februari in training. Onderdeel daarvan was een hoogtestage op de Helmondse voorjaarskermis. Deelen:  ,,Mijn kennis Wim Weber werkt op de kermis. Toen ik hem vertelde dat ik een hoogtestage wilde doen, bood hij aan me te willen helpen. Ik mocht elke avond gratis in zijn attractie, de Turbo Polyp. Dat ding gaat weliswaar maar vijf meter de lucht in, maar dat zou volgens hem genoeg moeten zijn om meer rode bloedlichaampjes aan te maken.”

Dennis Deelen, hier geportretteerd met zoon Bryan, hoopt dat zijn hoogtestage in de Turbo Polyp vruchten afwerpt.

Dennis Deelen, hier geportretteerd met zoon Bryan, hoopt dat zijn hoogtestage in de Turbo Polyp vruchten afwerpt.

Mocht Deelen slagen in zijn opzet, dan is hij de eerste persoon die erin slaagt om zijn formulier twee jaar achter elkaar als eerste aan de organisatie te overhandigen. ,,Vorig jaar was ik ook de snelste. Maar dat was toeval, want ik zat toen al aan de bar toen het café open ging. Dat was prachtig, want John de Vries wilde per se de eerste zijn en had al de hele dag voor de deur van De Sport gekampeerd. Toen Erik (Kretschmer, uitbater van De Sport, red.) om acht uur ’s avonds de deur van het slot haalde, kwam John met gebalde vuisten binnen. Maar zijn gezicht trok aardig bij toen hij zag dat ik eerder was, haha. Ik herinner hem daar nog regelmatig aan.”

Ook vorig jaar wist Deelen zijn formulier als eerste in te leveren. John de Vries (op de achtergrond) beseft dat hij slechts tweede is.

Vorig jaar wist Deelen zijn formulier als eerste in te leveren. John de Vries (op de achtergrond) beseft dat hij slechts tweede is.

Deelen verwacht dat het een boeiende strijd gaat worden. ,,Het zal pittig worden om als eerste bij mijn stamcafé te zijn. ,,Het is morgen de laatste vrijdag van de week, dus dan is er altijd een vrijdagmiddagborrel bij mijn werkgever. Meestal gaat het fietsen daarna wat moeizamer dan anders, dus ik moet hoe dan ook op tijd vertrekken. Het is een behoorlijke fietstocht waar, met de Traversebrug, nog een venijnige klim van de tweede categorie in is verwerkt. Toch geef ik mezelf een goede kans, hoor.”

Welke vijftien namen Dennis Deelen op zijn formulier gaat zetten, weet hij al. ,,Voor mijn doen ben ik zeer goed op de hoogte. In mijn team zitten onder meer Tyler Farrar, Bradley Wiggins, Frank Schleck, Lance Armstrong en Michael Boogerd. Inderdaad, vooral klassementsrenners. Daarmee hoop ik in de slotfase van de Tour een flinke eindsprint te kunnen maken. Net zoals ik morgen een sprintje ga trekken in de Dorpsstraat.”

De organisatie van het Stippents Tourspel is vrijdagavond 28 juni vanaf 20.00 uur bij Café De Sport in Stiphout aanwezig om de deelnameformulieren in ontvangst te nemen. Stiphout Vooruit-vrijwilligers die naar de vrijwilligersavond gaan, kunnen hun formulier vrijdagavond ook in de kantine inleveren.

Reacties zijn gesloten.