Carnavalsprins Maurits Nooijen verbaasd door prinsverkiezing Spurriezeiers

Geplaatst: 5 januari 2013 in Stiphout Vooruit 4

HELMOND / STIPHOUT – Maurits Nooijen uit Stiphout is de nieuwe carnavalsprins van CV De Spurriezeiers. Hij werd zaterdagavond laat in een bomvol Stiphouts MFC uitgeroepen tot prins en zal tijdens de naderende carnaval heersen over Spurrieland.

Met de onthulling van de nieuwe prins kwam er een einde aan een weken durende geruchtenstroom. Naast Maurits Nooijen werden Willy Schuts, Jorg van Stiphout en Pieter Korthuis veelvuldig genoemd als voornaamste kandidaten. Ook voor Nooijen kwam er een einde aan een spannende tijd. “Ik had mijn geld gezet op Pieter Korthuis. Hij leek me erg geknipt voor een rol als prins. Maar het blijkt wel weer dat niets zeker is”, aldus Nooijen, nadat hij de eerste felicitaties in ontvangst had genomen.

Maurits Nooijen zei dat hij niet lang hoefde na te denken om de eretitel te accepteren. “Geen moment! Maar dat kon ook niet, want ze hebben me niets gevraagd. Hoe lang ik al wist dat ik prins zou worden? Ik denk toch al gauw tien minuten”, aldus Nooijen, kort voor half elf.

De kersverse Spurrieprins neemt zijn versierselen in ontvangst.

De kersverse Spurrieprins neemt zijn versierselen in ontvangst.

“Ik was vanavond toevallig in de zaal aanwezig, want Studio Sport zendt momenteel toch geen voetbal uit”, zo vervolgt hij. “Rond tien uur, toen ik opstond voor een sanitaire stop, werd ik ineens door twee gekostumeerde kerels in een krappe houten doos gesmeten. Dat klikt misschien beangstigend, maar de kleedlokalen waarin we ons met Stiphout 5 moeten omkleden, zijn vaak niet veel groter.’’

Toch beleefde Nooijen naar eigen zeggen een aantal angstige minuten. “Presentator Mark van Berkel bleef maar aan het zeveren terwijl ik in die krappe en zuurstofarme reuzewekker zat. Misschien is het verstandig als de volgende prinsbekendmakingsavond aan elkaar wordt gepraat door Hans Deelen. Dan hoeft mijn opvolger een stuk minder lang zijn adem in te houden. Maar je kunt wel zeggen dat ik behoorlijk verbaasd was toen de deurtjes werden geopend en ik als Spurrieprins werd aangekondigd, ja.”

Tot zijn eigen verrassing verneemt Maurits Nooijen dat hij de nieuwe carnavalsprins van de Spurriezeiers is.

Tot zijn eigen verrassing verneemt Maurits Nooijen dat hij de nieuwe carnavalsprins van de Spurriezeiers is.

Maurits Nooijen was naast verrast ook sceptisch over de scepterontvangst. “Het is van de ene kant best mooi om prins te zijn. Zo ben ik als enige Stiphout 5-speler al verzekerd van een rondrit door Helmond. Maar ik baal er wel van dat ik tijdens de Zeivuravonden op het podium moet zitten. Naast Raad van Elf-leden Dennis Deelen en Stefan Langewouters nog wel. Die zaniken me normaal gesproken de oren van mijn kop, dus ik zal niet veel van de optredens meekrijgen. Bovendien had ik al een kaartje gekocht. Dat heb ik maar meteen op Marktplaats gezet.”

Kort na de bekendmaking stond het entreebewijs van Maurits Nooijen al op Marktplaats.

Kort na de bekendmaking stond het entreebewijs van Maurits Nooijen al op Marktplaats.

Op zondag 13 januari krijgt Stiphout de kans haar nieuwe prins de hand te schudden tijdens de prinsenreceptie. Of Nooijen daarbij zelf aanwezig is, wist hij nog niet te zeggen. “Dat moet ik nog even met ons Esther overleggen. Als het niet regent of sneeuwt, gaan we misschien een dagje naar zee met de kids. Even lekker uitwaaien.”

Geef een reactie

